HCI Bibliography Home | HCI Conferences | RoCHI Archive | Detailed Records | RefWorks | EndNote | Hide Abstracts
RoCHI Tables of Contents: 040506070809101112131415

Romanian National Conference of Human-Computer Interaction -- RoCHI 2006

Fullname:INTERACTIUNE OM-CALCULATOR 200 -- RoCHI 2006
Editors:Constantin-Gelu Apostol; Dorian Gorgan
Location:Bucuresti, Romania
Dates:2006-Sep-21 to 2006-Sep-22
Publisher:INFOREC Bucuresti
Standard No:ISSN 1453-1305; hcibib: RoCHI06
Papers:33
Pages:206
Links:Conference Home Page (defunct) | SIGCHI Romania Home Page
Ergonomic requirements, methods, and standards for user-centered software systems BIBAK 1-14
  Dominique L. Scapin
This paper aims at stressing the human aspects in the design and evaluation of software systems, from the point of view of engineering ergonomics. It does not aim at exhaustiveness, but rather at providing a broad overview of the main issues. After a few definitions and statements on the needs for a user-centered approach, the paper describes the main ergonomic requirements to be taken into account. Then, after a survey on usability methods and standards, the choice of ergonomic methods is discussed within the software lifecycle steps and other parameters of the context. The paper concludes with an outline of the major issues to be retained.
Keywords: Information systems, Software ergonomics, Human-Computer Interaction, Ergonomic requirements, Evaluation methods, Human centered processes, Standards, Recommendations
Implicatii Psihologice ale Interactiunii Om-Calculator BIBAK 15-20
  Horia D. Pitariu
Computerofobia este un comportament care, sub aspect psihologic, are o conotatie complexa fiind interpretata adesea ca set de reactii comportamentale fata de calculator. Acestea se refera la o multime de manifestari emotionale cu sensuri negative cum ar fi: anxietatea, stresul ocupational, insatisfactia fata de activitatea cu calculatorul, mergandu-se pana la ceea ce s-au numit comportamente contraproductive (intarzieri, absenteism, distrugerea calculatorului, agresarea colegilor etc.). Cauzele comportamentelor computerofobice constau, de fapt, in modalitatea in care produsele informatice interactioneaza cu utilizatorul. Proiectarea unui produs informatic poate fi studiata in linii mari prin prisma realizarii unei compatibilitati intre SARCINA, CALCULATOR si UTILIZATOR. Acest punct de vedere are numeroase implicatii psihologice si ergonomice.
Keywords: Computerofobie, model proiectare interactiune om-calculator
Aspecte ale proceselor moderne de proiectare a interactiunii BIBAK 21-24
  Sergiu Sebastian Tauciuc
In aceasta lucrare vom prezenta cateva concepte care stau la baza tuturor proceselor moderne de proiectare a interactiunii, impreuna cu scurte exemple de folosire a acestor concepte in cadrul unui proiect real.
Keywords: Personaj, scop, scenariu, design, interactiune
Metode de recunoastere a formei si orientarii mainii in contextul recunoasterii gesturilor BIBAK 25-28
  Delia Mitrea; Sergiu Nedevschi; Dorian Gorgan
Scopul acestei lucrari este acela de a analiza problema recunoasterii pozitiei specifice a mainii, ca etapa importanta a recunoasterii gesturilor. Ne vom raporta la abordarile existente in acest domeniu pe plan national si international propunand noi metode eficiente, capabile de a furniza un rezultat optim in timp real.
Keywords: Interactiune naturala, recunoasterea gesturilor, viziune artificiala, trasaturi relevante, forma, orientare
Crearea interfetelor grafice folosind constrangeri BIBAK 29-34
  Cristian Frasinaru
In aceasta lucrare sunt analizate aspecte legate de gestionarea dinamica a pozitionarii componentelor ce alcatuiesc o interfata grafica in cadrul unui container. Plecand de la un exemplu oferit de platforma de programare Java, vom defini o solutie generala pentru modelarea specificatiilor unei interfete folosind constrangeri si rezolvarea automata a acesteia. De asemenea, in cadrul lucrarii vor fi prezentate conceptele de baza legate de problemele de satisfacere a constrangerilor (CSP).
Keywords: Interfete grafice, gestionarea pozitionarii, probleme de satisfacere a constrangerilor
Masurarea calitatii sistemelor de comert electronic BIBAK 35-40
  Alexandru Balog
In aceasta lucrare se prezinta rezultatele preliminarii ale unui studiu exploratoriu referitor la masurarea calitatii sistemelor de comert electronic de tip B2C (business to consumer). Accentul se pune pe prezentarea metodologiei utilizate in dezvoltarea instrumentului de masurare. Rezultatele experimentului contribuie la identificarea caracteristicilor si atributelor importante ale calitatii si pot fi utilizate in elaborarea de recomandari de imbunatatire a calitatii sistemelor de comert electronic.
Keywords: Comert electronic, calitate site web, calitate continut, calitate servicii, analiza factoriala exploratorie, SPSS
Inteligenta in web design -- concept si proiectare BIBAK 41-44
  Maria Loredana Lacatus; Sabin-Corneliu Buraga
Aceasta lucrare are ca scop descrierea conceptelor care stau la baza dezvoltarii unui instrument software inteligent asigurand verificarea si asistenta acordata proiectantului in crearea designului unui sit. Instrumentul urmareste oferirea de sfaturi competente, adaptate tipului de sit, pentru diverse solutii de design.
Keywords: Design, validare design, retele neuronale, invatare
Alternative decizionale in proiectarea interfetelor Web BIBAK 45-48
  Constantin-Gelu Apostol
Proiectarea interfetelor Web depinde, pe de o parte, de tipurile de utilizari ale Web si, pe de alta parte, de caracteristicile claselor corespunzatoare de utilizatori. Diversitatea situatiilor posibile conduce la solutii diferite in proiectarea interfetelor Web, lucrarea propunandu-si sa evidentieze unele dintre alternativele decizionale si consecintele adoptarii lor.
Keywords: Interfata Web, utilizator interfata Web, utilizabilitate, satisfactie utilizator
Personalizarea secventierii intr-un mediu de invatare bazat pe cunostinte BIBAK 49-54
  Stefan Trausan-Matu; Dan Mihaila; Valentin Cristea
Acest articol prezinta un modul de secventiere dinamica, personalizata in procesul de invatare intr-un mediu de "e-learning". Aceasta facilitate este implementata conform cu standardul IMS pentru metadate si face parte din sistemul SINTEC dezvoltat de Centrul National pentru Tehnologia Informatiei din Universitatea "Politehnica" din Bucuresti. SINTEC este un mediu bazat pe cunostinte ce ofera o platforma de invatare personalizata conform standardelor din web-ul semantic.
Keywords: Baza de cunostinte, personalizare, indrumare inteligenta, ontologie, secventiere
Tehnologii ale realitatii virtuale si augmentate aplicate in educatie BIBAK 55-60
  Dorin-Mircea Popovici; Luca-Dan Serbanati
Prezentul articol ofera o descriere generala a unui proiect educational dedicat copiilor de varste prescolare si scolare. Invocand un context narativ, proiectul propune copiilor un mediu virtual bazat pe tehnologiile realitatii virtuale (RV) si ale celei augmentate (RA), mediu in care copiii vor invata jucandu-se, la fel ca in cadrul unui context real. Subiectele educationale sunt propuse de profesor iar copiii sunt incurajati sa descopere si ss improvizeze pentru a ajunge la solutia "problemei". Implementarea sistemului se bazeaza pe API-ul ARéVi pentru redarea vizuala, ARToolkit ca suport pentru interactiunile utilizatorului cu mediul si o arhitectura clasica client-server pentru distributia mediului.
Keywords: Realitate Virtuala, Realitate Augmentata, Educatie
Sisteme de recomandare pentru imbunatatirea interfetei unei platforme de E-learning BIBAK 61-66
  Vlad Posea; Alexandru Gartner; Stefan Trausan-Matu
In aceasta lucrare descriem experienta utilizarii unei platforme de e-learning si evaluarea acesteia din punct de vedere al interfetei. De asemenea propunem o metoda de imbunatatire a interfatarii folosind sisteme de recomandare.
Keywords: E-learning, evaluare, Moodle, sisteme de recomandare
Rolul interfetei utilizator in asigurarea accesului universal in contextul Societatii Informationale BIBAK 67-70
  Adriana Alexandru; Elena Jitaru; Cristina-Adriana Alexandru; Ovidiu Bica
Lucrarea doreste sa promoveze ideea unei Societati Informationale inclusive. In acest context, interactiunea om-calculator este deosebit de importanta, deoarece, in Societatea Informationala, oamenii iau contact cu tehnologia prin intermediul interfetei utilizator, a unor produse interactive, aplicatii sau servicii telematice. Lucrarea face o trecere in revista a aspectelor legate de proiectarea universala si de utilizabilitate si accesibilitate.
Keywords: Acces universal, proiectare universala, accesibilitate, utilizabilitate universala
Accesibilitatea siturilor Web BIBAK 71-74
  Elena Jitaru; Adriana Alexandru; Eleonora Tudora; Mariana Ianculescu
Web-ul a devenit o resursa cheie de culegere de informatii (noutati, comert, petrecerea timpului liber), educatie (invatare la distanta), munca (cautare de job-uri, interactiune cu locul de munca), participare civica (legi, votare, informatii guvernamentale, servicii). Proiectarea unor situri Web accesibile garanteaza accesul la informatii pentru persoanele cu dizabilitati (vizuale, auditive, fizice, cognitive sau neurologice). Lucrarea face o trecere in revista a aspectelor legate de accesibilitatea siturilor Web, a initiativelor si reglementarilor internationale in domeniu, precum si a unor aspecte privind accesibilitatea siturilor Web in Romania.
Keywords: Accesibilitate Web, utilizatori cu dizabilitati, standarde si recomandari de accesibilitate
Implementarea tehnologiilor ajutatoare in limbajul Java BIBAK 75-78
  Titus Felix Furtuna
Tehnologiile ajutatoare (asistive) au fost implementate in mediul Java prin intermediul suportului cunoscut sub numele de Java Accessibility. Java Accessibility reprezinta modalitatea de a oferi ajutor utilizatorilor cu deficiente, cum ar fi posibilitatea de a descifra interfata folosind mesaje vocale, Braille sau dispozitive exterioare atasate calculatorului. Prin Java Accessibility sunt oferite informatiile care sunt necesare programatorilor care scriu soft in Java pentru astfel de dispozitive auxiliare sau look-and-feel-uri. Pachetul care sta la baza acestui suport este javax.accessibility.
Keywords: Tehnologie, asistenta, interfata, clase, pachete
Clasificarea distribuita a mesajelor de e-mail BIBAK 79-82
  Florin Pop; Diana Petrescu; Stefan Trausan-Matu
O componenta de baza in cadrul aplicatiilor internet o constituie posta electronica si diversele sale implicatii. Lucrarea propune un mecanism de clasificare automata a mesajelor de posta electronica si de creare dinamica a categoriilor la care apartin aceste mesaje. Mecanismele propuse vor avea la baza tehnici de prelucrarea limbajului natural si vor fi proiectate pentru a usura interactiunea om-masina in aceasta directie.
Keywords: Posta electronica, clasificare, prelucrarea limbajului natural, calcul distribuit
O metoda de sumarizare automata a discutiilor in medii colaborative BIBAK 83-86
  Stefan Trausan-Matu; Daniel Porumbel
Cercetarea in domeniul sumarizarii automate a documentelor a avansat odata cu dezvoltarea rapida a Web-ului si a servicilor de informatii on-line care genereaza cantitati imense de date textuale. Un bun exemplu de utilizare a tehnologiilor de sumarizare poate fi cel al motoarelor de cautare cum ar fi Google. La ora actuala sunt deja dezvoltate mai multe sisteme de sumarizare automata a textelor statice (stiri, relatari, etc), dar destul de putine pentru sumarizarea discutiilor interactive (chat-uri). In acest articol propunem o metoda de sumarizare a discutiilor care acorda fiecarei replici o pondere in functie de cantitatea de informatie continuta in ea si care o scaleaza apoi in functie de modul in care replica a fost perceputa de ceilalti.
Keywords: Sumarizare automata, mediu colaborativ, chat, dialog
Proiectarea unui sistem interactiv dedicat centrelor virtuale de competenta BIBAK 87-94
  Cristina Niculescu
Aceasta lucrare va prezenta conceptul de centru virtual de competenta (VCC) si etapele de proiectare a unui sistem Web interactiv, care sa sustina un astfel de VCC. Ca studiu de caz, este prezentata platforma VCC dezvoltata in cadrul retelei de excelenta ProLearn.
Keywords: Centru de competenta virtual (VCC), management de cunostinte (KM), economia cunoasterii, servicii informationale, model de afaceri (BM)
Vizualizarea fractalilor de tip Lindenmayer prin utilizarea limbajelor XML BIBAK 95-98
  Sabin-Corneliu Buraga
in aceasta lucrare vom realiza o trecere in revista a doua dintre cele mai importante limbaje bazate pe XML pentru facilitarea interactiunii cu utilizatorul. Sunt descrise caracteristicile principale ale versiunii viitoare XHTML 2.0 si a limbajului XForms folosit pentru specificarea formularelor complexe de date. Pe baza acestor limbaje, se prezinta un studiu de caz de figurare a fractalilor de tip Lindenmayer, procesarea realizandu-se declarativ, gratie limbajului de interogare XQuery. Reprezentarea generata va fi atat bidimensionala, folosind marcatori SVG, cat si tridimensionala, recurgandu-se la constructii X3D.
Keywords: Interactiune Web, limbaje declarative, tehnologii XML
Controlul datelor in sistemele multimedia distribuite BIBAK 99-102
  Adriana Reveiu; Ion Smeureanu
Sistemele multimedia distribuite au caracteristici si cerinte specifice datorate in principal, caracteristicilor datelor multimedia. Controlul fluxurilor de date in sistemele distribuite este dificil de realizat din cauza volumului mare al datelor si a latentei retelelor de comunicatie. Lucrarea propune o solutie pentru interactiunea utilizatorilor cu dispozitivele periferice de captura si pentru transmiterea in timp real a fluxului video captat.
Keywords: Flux multimedia, transmisia in timp real, sisteme multimedia distribuite
Descrierea scenariilor de prezentare pentru aplicatii multimedia prin documente XML BIBAK 103-106
  Marian Dardala
In multitudinea de aplicatii multimedia un loc important este ocupat de categoria aplicatiilor de prezentare. Prezentarea se poate face pentru: produse, servicii, firme (institutii), evenimente, zone geografice, colectivitati, lectii (in aplicatii de instruire) etc. In articol se propune o modalitate de proiectare a aplicatiilor multimedia de prezentare astfel incit acestea sa aiba un grad mare de independenta in raport cu informatiile ce vor fi prezentate. Aceasta mainera, dinamica, de dezvoltare a aplicatiilor necesita un efort mai mare de analiza si programare dar in acelasi timp faciliteaza actualizarea datelor fara a se modifica aplicatiile. Pentru a exemplifica aceasta tehnica de dezvoltare a aplicatiilor s-a utilizat produsul software Director MX 2004.
Keywords: sablon de prezentare, Scenariu de prezentare, XML, Director, Aplicatii multimedia
Descriptori in proiectarea didactica asistata BIBAK 107-112
  Gabriel Zamfir
Dinamica dezvoltarii calculatoarelor personale si integrarea lor rapida in principalele domenii de activitate a fost posibila atat datorita inteligentei inmagazinate tehnologic cat si diversitatii utilizatorilor, atat din punctul de vedere al competentelor informatice, cat si al competentelor profesionale, specifice domeniului de formare. Ideea includerii unui calculator intr-un calculator, materializata prin realizarea procesorului si incorporarea personalizata a software-ului in hardware, prin promovarea firmware-ului, ca frontiera intre resursele fizice si cele logice, au constituit premisele promovarii standardelor, initial la nivelul echipamentelor si ulterior, dar ca o consecinta implicita, la nivelul elaborarii programelor software. Dezvoltarea conceptuala si implementarea digitala a "fisierului conducator" (driver) si referirea dispozitivelor fizice din configuratia sistemului ca fisiere au generat echivalenta hardware -- software, din punctul de vedere al utilizarii resurselor.in acest context, apar si se dezvolta standarde de utilizare a calculatoarelor personale. Utilizarea calculatorului personal, din perspectiva unei tehnologii moderne, a avut ca prim obiectiv, rezolvarea problemelor clasice. Procesoarele de texte au fost implementate ca o prima metafora, masina de scris fiind o proiectie digitala, in acest sens. Urmatoarea aplicatie a oferit utilizatorului o foaie electronica si etichete inteligente pentru rezolvarea problemelor specifice mediului digital de lucru. Pornind de la necesitatea utilizarii calculatoarelor electronice in procesul de invatamant si transformarea clasei traditionale intr-un laborator virtual, prezenta lucrare isi propune evidentierea particularitatilor instruirii asistate in proiectarea didactica, din perspectiva interactiunii om-calculator.
Keywords: Competenta informatica, criterii de evaluare a competentei intelectuale, harta conceptelor, obiecte educationale
Facilitati colaborative in cadrul sitului sectiei IDD BIBAK 113-116
  Mihaela Brut; Emanuel Giurgea; Octavian Chelaru
in aceasta lucrare vom descrie facilitatile colaborative oferite studentilor, profesorilor si personalului administrativ de catre platforma de e-learning a sectiei de invatamant deschis la distanta din cadrul Facultatii de Informatica Iasi, precum si o solutie de dezvoltarea a acestei platforme.
Keywords: E-learning, invatamant la distanta, comunicare on-line, materiale didactice
Proiectarea procesului de invatare-instruire centrat pe utilizator -- studiu de caz BIBAK 117-120
  Ileana Trandafir; Ana-Maria Borozan
in lucrare se prezinta un set de concepte, metode si instrumente utilizate pentru specificarea procesului de invatare-instruire, bazate pe modelul IMS-Learning Design Standard, in vederea dezvoltarii unui sistem e-learning centrat pe utilizator.
Keywords: Learning design, conceptual model, use case, personalization
Dezvoltarea unui patern de proiectare a siturilor web ale teatrelor BIBAK 121-128
  Adriana Tarta; Daniela Onaca; Horia D. Pitariu
in aceasta lucrare vom prezenta metodologia folosita in dezvoltarea unui patern de proiectare a siturilor web ale teatrelor si paternul rezultat in urma studiului efectuat. Abordarea de la care pornim este aceea a dezvoltarii paternurilor de proiectare pe baza atat a evaluarii atente a siturilor existente, cat si a nevoilor de informare ale potentialilor utilizatori. Astfel, demersul de proiectare a inceput cu o atenta analiza a siturilor existente (10 situri), urmata de o cercetare atenta a nevoilor de informare. Aceasta cercetare a rezultat in elaborarea unui chestionar explorator aplicat pe un esantion de 112 participanti din 12 tari. Rezultatele obtinute au permis identificarea categoriilor de informatie care trebuie sa stea la baza proiectarii paternului. O ultima etapa consta in propunerea sablonului conform rezultatelor obtinute in pasii anteriori.
Keywords: Patern, utilizabilitate
Importanta contextului pe lungul drum de la ingineria calculatoarelor la interactiunea om-calculator BIBAK 129-132
  Cristian Bogdan
Aceasta lucrare isi propune sa detalieze parti din procesul prin care studentii sau inginerii de calculatoare intra in lumea Interactiunii Om-Calculator, modul cum isi schimba optica si prioritatile. intelegerea, fie si partiala, a acestui proces poate fi de folos atat la educarea inginerilor si altor practicieni in aceasta directie, cat si ca exercitiu reflectiv in sine. Lucrarea nu are pretentia obiectivitatii; este greu sa fii obiectiv in privinta unui proces prin care ai trecut de-a lungul multor ani. Obiectivitatea si generalitatea sunt de fapt ingrediente importante ale educatei ingineresti, iar argumentul lucrarii de fata este ca un posibil mod de a facilita intelegrea provocarilor interactiunii om-masina este expunerea la metode de cercetare si culegere a datelor care se indeparteaza de metodele cantitative si "metoda stiintifica" apropiate inginerilor. Lucrarea este alcatuita in traditia etnografica, una din abordarile calitative la care se propune expunerea studentilor.
Keywords: Educatie, metode calitative, context, etnografie, design participativ
Interactiunea Om-Calculator: Sociotron BIBAK 133-140
  Nicolae Bulz
in lucrare se descriu contexte ale echilibrului decizional propriu sistemelor om-calculator, in situatii proprii operativitatii. Sunt propuse noi forme proprii unui alt tip de reprezentare a Interactiunii Om-Calculator. Analiza si sinteza in acest context de noi forme sunt denumite: Planetron, Internetron (liniarizat), respectiv Sociotron.
Keywords: Sistem mixt, subiect rational, model, echilibru, sociotron
Principii de baza privind instrumentele tip realitate virtuala in procesul de elaborare a deciziilor BIBAK 141-144
  Emil M. Oanta; Ioan P. Odagescu
Procesul de elaborare a deciziilor reprezinta rezultatul unei analize aprofundate a problemei exprimata analitic si supusa unei monitorizari permanente. Elementele de grafica aduc un plus de relevanta informatiilor procesate. Mai mult, in special in cazul situatiilor de criza, grafica de tip realitatea virtuala plaseaza grupul de decidenti intr-un metanivel de informatie de unde pot observa evolutia problemei. Din aceasta perspectiva, manipularea lumii virtuale face ca interactiunea om-calculator sa se modifice fundamental, operatorul fiind pus in situatia de a utiliza obiecte grafice.Aceasta lucrare prezinta contributiile autorilor in cadrul proiectului LASCOT [1] (LArge Scale COllaborative decision support Technology), de tip ITEA (Information Technology European Advancement) in care instrumentul grafic de tip realitate virtuala a fost conceput si realizat in cadrul Vrije Universiteit Brussels in perioada Iunie 2004- Iulie 2005 si consta din peste 12000 de linii in domeniile realitate virtuala, Java, JavaScript [2], [3].
Keywords: Decizii, lume virtuala, interactiune om-calculator
Framework e-learning cu adnotari grafice 2D BIBAK 145-150
  Beatrice-Catrinel Baciu; Dorian Gorgan
Aceasta lucrare isi propune sa faca o scurta incursiune in lumea aplicatiilor de tip e-learning in cadrul carora modalitatea de interactiune este adnotarea. Prin adnotare intelegem orice nota sau desen grafic bidimensional atasat unui text, unui document sau unei imagini. Se exploreaza metodele si tehnicile de adnotare independenta de tipul datelor -- imagini (jpg, bmp, tiff etc), documente (pdf, doc), texte si cadre (frame) din filme (stream-uri video). Se studiaza tehnicile de interactiune, modelarea adnotarilor, codificarea si transmiterea adnotarilor on-line in aplicatiile e-learning. S-a experimentat o metoda bazata pe fereastra transparenta, suprapusa peste lectia de adnotat.
Keywords: Fereastra transparenta, adnotare 2D, codificare si decodificare adnotare, automatizare tipuri fisiere, captare cadru
Adnotari 2D pe o scena de obiecte 3D BIBAK 151-156
  Tudor Pop; Dorian Gorgan
Aceasta lucrare trateaza problema realizarii de adnotari 2D asupra unei scene de obiecte 3D. Solutiile prezentate au fost implementate, integrate si testate intr-o aplicatie, parte a unui sistem e-learning.
Keywords: Interfata utilizator, e-learning, MFC, adnotare, scena de obiecte, XML
Crearea unui framework pentru utilizarea adnotarilor in spatii bi si tri-dimensionale BIBAK 157-164
  Teodor Stefanut; Dorian Gorgan
Lucrarea de fata trateaza problema interactivitatii in cadrul aplicatiilor e-learning, bazate pe tehnologia adnotarilor. Sunt abordate problemele care apar la transferul de informatie intre aplicatiile end-user si aplicatia server, problemele de standardizare a comunicatiei si de realizare a testarilor online, absolut necesare unui mediu e-learning.
Keywords: Standardizare, XML, e-learning, adnotare, securitate
Instrumente de lucru cu recomandari pentru proiectarea siturilor web de comert electronic BIBAK 165-170
  Dragos Catalin Barbu; Costin Pribeanu
Interesul pentru evaluarea calitatii si utilizabilitatii siturilor web a crescut simtitor in ultimii ani, ca urmare a proliferarii aplicatiilor web care permit efectaurea de tranzactii electronice. Proiectantii si evaluatorii au astazi la dispozitie o gama variata de artefacte care permit tezaurizarea cunostintelor de proiectare: principii, criterii, paternuri de proiectare si recomandari. Recomandarile de utilizabilitate au avantajul ca pot fi folosite atat pentru proiectare cat si pentru evaluare. Utilizarea lor ridica insa doua probleme. Pe de o parte, este necesara o structurare a colectiilor in astfel incat sa se faciliteze contextualizarea recomandarilor. Pe de alta parte, numarul mare de recomandari si varietatea colectiilor existente necesita instrumente adecvate pentru colectare si consultare de catre proiectanti si evaluatori. in aceasta lucrare vom descrie o abordare teoretica si un instrument de lucru cu recomandari de proiectare a siturilor web de comert electronic.
Keywords: Utilizabilitate, evaluare situri web de comert electronic, recomandari de proiectare, instrumente de lucru cu recomandari
Securizarea si configurarea aplicatiilor economice BIBAK 171-174
  Dragos Mihai Cindea
Lucrarea abordeaza tehnicile prin care sunt implementate securizarea si configurarea aplicatiilor economice.
Keywords: Aplicatii, management, securitate, baze de date
Utilizarea tehnologiilor bazate pe componente pentru imbunatatirea interactivitatii sistemelor de tranzactionare financiar-bancare BIBAK 175-178
  Catalin Serafimescu
in aceasta lucrare vom propune cateva solutii destinate imbunatatirii interactivitatii sistemelor financiar-bancare de tranzactionare.
Keywords: Comunicatii la distanta, sisteme distribuite, comanda vocala